Hej kära dagbok! 2007-10-24

Japp då var den första delen av min praktik eller "verksamhetsförlagd utbildning" som det även kallas. 5 veckor på barn avd. 64 på centrallasrettet. Det har varit bra. Jag har lärt mig en hel del. Utvecklats mycket, tycker jag. Att överhuvudtaget jobba med barn är en helt ny värld för mig. Allt är så annorlunda. Hur bemöter man en 3 åring? Hur viktigt är det att få föräldrarnas förtroende?
Jag kan ju svara på en gång på den sistnämnda frågan. Det är helv avgörande för den framtida vård som barnet kanske ska få, att föräldrarna känner sig väl omhändertagna. Mister man föräldrarnas förtroende kan man även förlora möjligheten att ge detta barn den bästa vården.
Jag har vuxit som männsika, att vinna ett barns förtroende är inte lätt. jag hade hand om en liten flicka på knappa året. När hennes pappa kommer fram och tackar mig speciellt för ett bra arbete och önskar mig lyckatill den sista dagen, så känner jag verkligen att jag lyckats.... En otroligt skön känsla.... Mission complete!
Då har jag gjort skillnad. Då har jag gett rätt vård och rätt bemötande.


Till något annat.

Saknar dej som fan älskling.... till dig.. Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0