Hej Kära Dagbok 2008-11-05

Äntligen! Fick världen den amerikanska president vi alla ville ha. Jag är överlycklig att Barrack Obama tillslut blev president över Förenta Staterna. Om högerkonservativa Amerika kan välja en svart president, så borde vi i Sverige kunna ha en äktenskapslag för alla! Man borde få gifta sig med vem man vill oavsett kön eller hudfärg. Naturligtvis ska man vara över 18 år och inte giftasbort som barn mot sin vilja. Jag tycker hela giftermålet ska symbolisera en frihet att få välja den man vill leva ihop med och ingå förbund med. Jag är övertyga och har på känn att äktenskapslagen kommer förändras. För faktum är den att KD (kristdemokraterna) inte har så mycket mer att säga till om. Alla andra regeringspartier är för ett könsneutraltäktenskap. Jag anser att det nu finns tillräckligt med opinion för att få igenom förslaget. Hur farligt kan det vara? Jag menar vi homosexuella har haft rätt till adoption i bra många år. Hur många är det som har adopterat? Inte en skräckinjagande stor summa. Jag tror inte att hela "gayvärlden" kommer rusa till altaret bara för att lagen går igenom. En del anser sig inte vilja gå dit just för att det är Guds hus. Så lugn i stormen ni som tycker att detta skulle vara alldeles förskräckligt. För så farligt kommer det inte att bli.

President

I går var jag ned på stan
och fikade med några vänner. Helt plötsligt åker min ena lins upp i ögonloben, och jag får inte ut den! PANIK! Vad i helvete gör man? Jag fick snabbt gå in på toa och försöka få ut linsen och efter mycket om och men så kom den ut. Jag fick ta ut båda linserna då. Så åkte jag och skulle klippa mig. Jag trodde jag hade blivit blind. Såg inte ens registreringsskylten på bilen framför. Så nu trodde ju jag som är lite utav en hypokondriker att jag skadat mina ögon. Så jag åkte direkt efter frissan till min optiker för att kolla. Det var inga fel på mina ögon alls mer än att jag faktiskt blivit en gnutta äldre och fått sämre syn helt enkelt. Snacka om att leva i förnekelse. Jag har fått sämre syn, inget att göra åt.

Jag var och hjälpte Robin och Jonatan i går också. Dem håller för fullt på att flytta. Ja just det... Robin har köpt nya skor också.  (På damavdelningen!!). Hmm.. Så är det att vara RFSL ordförande kanske? Roligt var det i alla fall. De har köpt en fin två med kök på Skallberget. Kommer bli sååå fint.

Händer i veckan!

Onsdag: Ringa Bovista.. ( Ska nog göra det nu). Gå till optiker.
Torsdag: Filmkväll på Västerås Folkhögskola med RFSL Västmanland.
Fredag:   skola. Simon åker till Bommersvik (tråkigt!)
Lördag: KAK - Ta med Helena . Städa hemma 
Söndag: Vilodag!
Måndag: Praktik? Södergården. Måste ringa dem snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0