Hej Kära Dagbok 2010-02-21

jag tänkte försöka öpnna upp min blogg igen! Till allas stora förtret eller längtan. tänkte börja lite djupt med en dikt jag skrev här för någon dag sedan. Hade precis klivit upp så kom bara orden flödande som en rinnande flod. 

HUR SVÅRT KAN DET VARA?

"Skulle du sakna mig om jag fösvann? Eller försvann jag för att bli saknad? Får jag se morgondagen? Eller vill morgodagen se mig? Hur vacker är du? Hur vacker är jag? Ska man jämföra sig med andra? Eller jämför sig andra mot mig? Hur jag än vrider och vänder på mitt liv så kan jag omöjligt veta vad nästa dag har att erbjuda mig. Det jag vet är att jag lever i dag, just nu. Vet du vad? Det känns himla skönt! För den dagen man slutar ha förväntingar så blir livet lite enklare. Hur svårt kan det vara? Men jag vill vara som alla andra! Vill alla andra vara som jag? Min största önskan är att få vara mig själv. Hur svårt kan det vara? Som jag ser det väldigt svårt. För att vara människa är sannerligen inte  på något vis en lätt upplevelse. Därför gillar jag att skratta, vara glad. Skoja, friska upp andra människor. För om man har roligt så tar man en pause från det som är svårt. Jag älskar dig! Älskar du mig? Hur svårt kan det vara? Kärlek, relationer och vänner. Jag vill älska alla! Vill alla älska mig? Man kan inte älska alla, men man kan åtminstonde gör ett försök! Naivt? javisst! Men vart skulle jag finna min livsgnista, viljan att göra gott, viljan att ta hand om andra om jag inte ser mig själv som den jag är. Ta vara på livet som om det vore det sista du gör. Gör vänner, inte fiender. Visa kärlek inte hat. Hur svårt kan det vara?"

Henrik 2010-02-19 kl 09:51


Kommentarer
Postat av: Carina Wahlberg

Mycket vackert,med många tänkvärda ord och tankar.Du är bra som du är och jag är stolt att vara din vän och arbetskamrat./Kram

2010-02-21 @ 10:56:01
Postat av: Sofia HM

Underbart Henke! Du sätter ord på svåra känslor och situationer. Men så har det alltid funnits en poet i dig ;-) Jag är stolt över dig! kramar

2010-02-21 @ 12:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0